ikmec

گیاهان کنکور و جزوه کامل همه ی گیاهان کنکور


امتیاز دهید نظرات شما زمان انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۱۳ , آخرین بروز رسانی: ۶ روز گذشته

گیاهان کنکور و جزوه کامل همه ی گیاهان کنکور | بخش کنکور | PDF شامل : ۱- توضیحات گیاهان مهم در کنکور ۲- جمع آوری تمام گیاهان درس زیست شناسی ۳- گیاهان کنکور و جزوه کامل همه ی گیاهان کنکور و…



قیمت : ۱۶.۵۰۰ تومان 🌟 سفارش / دریافت سریع 🌟


برای اینکه داوطلب بتواند از پس تست های ترکیبی در کنکور سراسری بر بیاید نیازمند ترکیبی خواندن زیست شناسی است.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


جزوه کامل همه ی گیاهان کنکور | کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی

تنوع زیستی یک اصطلاح چند وجهی است که معمولاً برای توصیف تنوع زندگی در جهان طبیعی استفاده می شود (Western 1992).

بوم شناسان در مورد تنوع زیستی در مقیاس های مختلف، از ژن گرفته تا گونه، جامعه و اکوسیستم، استدلال می کنند. علاوه بر این، بوم شناسان به علل و پیامدهای تنوع زیستی توجه دارند.

لینک مفید : دلایل غلط زدن سوالات و راه حل رفع آن

جزوه کامل همه ی گیاهان کنکور: ترکیب گیاهان، حیوانات و میکروب‌ها در یک منطقه بر ساختار و عملکرد اکوسیستم و در نتیجه بر خدمات اکوسیستم (مانند مقاومت در برابر بیماری، گرده‌افشانی و تولید) که انسان به آن وابسته است، تأثیر می‌گذارد (Isbell et al. 2011).

به عنوان دانشمندان و مربیان، ما به اهمیت درک تنوع زیستی در زمینه این فرآیندهای اکولوژیکی، به ویژه در مورد مسائل جهانی تغییرات آب و هوا، آلودگی و پایداری اشاره می کنیم.

علاوه بر این، تسریع تخریب محیط زیست و از دست دادن گونه ها، زیست شناسان را بر آن داشته است تا بر اهمیت تشویق تجربیات یادگیری مرتبط با تنوع زیستی تأکید کنند (Dor-Haim et al. 2011, Kilinc et al. 2013).

توسعه توانایی تشخیص و نامگذاری ارگانیسم ها برای درک مکانیسم های پیچیده ای که در طبیعت رخ می دهد، اساسی است.

جزوه کامل همه ی گیاهان کنکور : ما با استفاده از چرخه های تکراری ارزیابی و تجزیه و تحلیل (توضیح داده شده در روش ها) یک پیشرفت یادگیری کلاس ۶-۱۲ برای بوم شناسی جامعه ایجاد کردیم. ما موارد ارزیابی را در مورد بوم‌شناسی جامعه (به عنوان مثال، تعاملات زیستی، تعاملات زیستی-غیرزیستی، پراکندگی) ایجاد کردیم تا پیشرفت یادگیری خود را تولید و اصلاح کنیم.

لینک مفید : با استرس کنکور چکار کنیم ؟

ارزیابی های ما همچنین شامل موارد مربوط به شناخت دانش آموزان از تنوع زیستی و مرتبط با نحوه گروه بندی موجودات زنده توسط دانش آموزان بود.

جزوه کامل همه ی گیاهان کنکور : این مقاله این موارد اضافی را بررسی می کند (شکل ۱). ما (۱) تعداد کل، دسته بندی های طبقه بندی، ویژگی و تنوع موجودات حیاط خلوت را که دانش آموزان و معلمان می توانند نام ببرند، (۲) چگونگی تعداد، ویژگی و تنوع موجودات نامگذاری شده توسط دانش آموزان و معلمان مربوط به او را بررسی کردیم.

سطح پیشرفت یادگیری، و (۳) انواع اطلاعاتی که دانش آموزان برای گروه بندی موجودات استفاده می کنند.

یافته های ما تحقیقات منتشر شده موجود در مورد آشنایی دانش آموزان با تنوع زیستی و استدلال در مورد آن را گسترش می دهد و با توجه به نمونه بزرگ و متنوع ما، تصویری از نحوه تفکر برخی از دانشجویان ایالات متحده در مورد این موضوع ارائه می دهد.

جزوه کامل همه ی گیاهان کنکور : کار ما می تواند برای درک کمبودهای فعلی در آموزش تنوع زیستی و ارائه بینش هایی در مورد بهبود استدلال دانش آموزان در مورد تنوع زیستی و سیستم های زیست محیطی مورد استفاده قرار گیرد.


تحقیق در مورد یادآوری و نامگذاری تنوع زیستی

تحقیقات انجام شده در خارج از کشور و با دانش‌آموزان جوان‌تر نشان داده است که تجربیات زیسته، ادبیات کودکان، کتاب‌های درسی، سرگرمی‌های تلویزیونی و فیلم‌های آموزشی طبیعت، همه تأثیرات بالقوه‌ای بر دانش دانش‌آموزان از تنوع زیستی دارند (بالمفورد و همکاران ۲۰۰۲، هاکسام و همکاران ۲۰۰۶، لینک پرز و همکاران ۲۰۱۰، Dove 2011).

لینک مفید : صفرتاصد پلی اتن و تولید آن

ادبیات زیر در مورد نام‌گذاری تنوع زیستی دانش‌آموزان راهنمایی (MS) و دبیرستان (HS) الگوها و شکاف‌هایی را در دانش دانش‌آموزان نشان می‌دهد.

جزوه کامل همه ی گیاهان کنکور : به عنوان مثال، دانش‌آموزان در تمام سطوح در مقایسه با گیاهان و میکروارگانیسم‌ها بیشتر به حیوانات توجه می‌کنند و به آن‌ها علاقه نشان می‌دهند، زیرا حیوانات کاریزماتیک‌تر دیده می‌شوند که به آن «کوری گیاهی» می‌گویند (Randler 2010). دانش‌آموزان احتمال بیشتری برای نام‌گذاری حیوانات بومی، عجیب و غریب، حیوان خانگی و اهلی/پرورش داشتند (پاتریک و همکاران ۲۰۱۳) و نسبت به سایر گروه‌های موجودات زنده قادر به شناسایی پستانداران و پرندگان بودند (Yen et al. 2007).

لینک مفید : نکات مهم کنکوری مربوط به قضاو قدرالهی

علاوه بر این، دانش‌آموزان و مربیان در آزمون‌هایی که آنها را ملزم به شناسایی ارگانیسم‌های بومی می‌کرد، امتیاز ضعیفی کسب کردند (Bebbington 2005، Palmberg et al. 2015)، و به نظر می‌رسد این مهارت در سال‌های اخیر رو به کاهش است (Francis 1995, Braun et al. 2010, Palmberg et al.). 2015).

یکی از دلایل احتمالی که دانش آموزان ممکن است در شناسایی موجودات خوب عمل نکنند، گرایش به عدم تاکید بر درس تاریخ طبیعی است (Middendorf and Pohlad 2014).

جزوه کامل همه ی گیاهان کنکور : در چند دهه گذشته، شاهد کاهش در تعداد دروس زیست شناسی موجودات زنده بوده ایم که در مدارس ارائه می شود (Futuyma 1998، Greene 2005، Grant 2009).

لینک مفید : چند نکته که کنکوری ها باید بدانند

در عوض، دانش‌آموزان بوم‌شناسی را بدون تجارب بیرونی می‌آموزند که با ارگانیسم‌ها و مکان‌هایی که برایشان آشنا هستند ارتباط برقرار می‌کند و به قطع ارتباط با طبیعت کمک می‌کند که از ایجاد نگرش‌های طرفدار محیط‌زیست جلوگیری می‌کند (Kals et al. 1999, Celis-Diez et al. 2016، سوگا و گاستون ۲۰۱۶). Middendorf و Pohlad (2014) اظهار می دارند که تا زمانی که نتوانیم گونه ها را نام ببریم، نمی توانیم تنوع زیستی را درک یا درک کنیم.

مشکلات و فرآیندهای پیچیده ای که ما مطالعه می کنیم بر اساس شناخت انواع گونه های موجود است (Middendorf and Pohlad 2014).

جزوه کامل همه ی گیاهان کنکور : ارتباط استدلال در مورد سیستم های اکولوژیکی به شناخت موجودات ما فرض می کنیم که دانش آموزان ابتدا باید بتوانند تنوع زیستی محلی (یعنی نام و گروه موجودات زنده) را قبل از شروع به استدلال در مورد سیستم ها و جوامع بوم شناختی بشناسند.

این تقلید از توسعه حوزه بوم شناسی و آغاز آن در مطالعات طبیعت گرایانه دانشمندانی مانند داروین، لینئاس و هومبولت است که تنوع حیات را در سراسر سیاره کاوش و طبقه بندی کردند (فاربر ۲۰۰۰، هکتور و هوپر ۲۰۰۲).

لینک مفید : آمار کنکور ۹۹

با توجه به دانش ما، هیچ تحقیق رسمی آشنایی با تنوع زیستی را با استدلال در مورد بوم شناسی مرتبط نکرده است، اگرچه ادعاهایی وجود داشته است (Randler 2008, Songer et al. 2009, Scott et al. 2012). ما یک پیشرفت یادگیری برای بوم شناسی جامعه (پیوست S1) ایجاد کرده ایم تا این ادعاها را آزمایش کنیم.

جزوه کامل همه ی گیاهان کنکور : بنابراین، ما می‌توانیم داده‌هایی را که در مورد آشنایی دانش‌آموزان با تنوع زیستی جمع‌آوری کرده‌ایم به مهارت آنها در ارزیابی پیشرفت یادگیری برای بوم‌شناسی جامعه برای آزمایش این ادعاها مرتبط کنیم.

تحقیق در مورد گروه بندی موجودات بر اساس خویشاوندی، شکل و عملکرد یکی از اهداف آموزش زیست‌شناسی کمک به دانش‌آموزان برای متحد کردن مفاهیم و ایده‌های اصلی است، مانند ارتباط دادن تنوع موجودات زنده به فرآیندهای تکاملی (مک گلین ۲۰۰۸).

جزوه کامل همه ی گیاهان کنکور : فراتر از نامگذاری، مهم است که دانش‌آموزان مکانیسم‌هایی را درک کنند که امکان تنوع، مانند گونه‌زایی و انقراض را به‌عنوان وسیله‌ای برای سازمان‌دهی و درک تنوع روی زمین فراهم می‌کند (گیبسون و هوفناگلز ۲۰۱۵).

درک کنونی ما از تنوع موجودات زنده از زمان تصور سیستم دو پادشاهی و متعاقب آن سیستم پنج پادشاهی که توسط ویتاکر (۱۹۶۹) معرفی شد، تکامل یافته است. ادبیات رو به رشدی وجود دارد که به بررسی چگونگی مفهوم سازی روابط بین موجودات مختلف توسط دانش آموزان می پردازد.

لینک مفید : ۶ راه برای کاهش دادن تعداد غلط های آزمون

برای مثال، وقتی از دانش‌آموزان در هر سنی خواسته می‌شود ارگانیسم‌ها را با هم گروه‌بندی کنند، از ویژگی‌های سطحی مانند مورفولوژی، زیستگاه و حرکت به‌عنوان معیاری برای ارتباط استفاده می‌کنند (براوند ۱۹۹۱، ۱۹۹۸، کاتمن ۲۰۰۱، بورگون و دوران، ۲۰۱۲، سینچی، ۲۰۱۳، واینر و دوهرتی. ۲۰۱۷).

جزوه کامل همه ی گیاهان کنکور : این عادات حتی در دانش آموزان کالج باقی ماند (Trowbridge and Mintzes 1988). بسیاری از پاسخ‌های دانش‌آموزان به سؤالات مربوط به ارتباط، فاقد شواهد ژنتیکی بودند، مگر اینکه به طور هدفمند توسط مربی به فکر کردن در مورد تکامل تشویق شوند (کوپر و همکاران ۲۰۰۶).

لینک مفید : جزوه مختصر ساختار لوییس

یک مطالعه همچنین نشان داد که معلمان تصورات مشابهی با دانش‌آموزان خود در مورد فیلوژنی و طبقه‌بندی داشتند، که ممکن است دلیل بالقوه‌ای باشد که چرا درک دانش‌آموزان با سال‌های اضافی تحصیل بهبود نمی‌یابد (Kılıç ۲۰۱۶).


به این مطلب امتیاز دهید :

Rate this [type]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.